- – 2024.11.07
- – Υπτγος (ΥΙ) ε.α Γεώργιος Γιαννακός
- – ΕΕΥΕΔ – Επιστημονική Ένωση Υγειονομικών ΕΔ
- – Επιμέλεια Υπτγος (ΥΚ) ε.α Αργύρης Τασιόπουλος .
Το Νοσηλευτικό Ίδρυμα Μετοχικού Ταμείου Στρατού (ΝΙΜΤΣ) διοικείται από Διοικητικό Συμβούλιο βάσει των νόμων που διέπουν τη λειτουργία του. Οποιαδήποτε αλλαγή μορφής ολοκληρωτικής ή εν μέρει στη λειτουργία του, αλλαγή σκοπών και στόχων ή η εν μέρει ή ολοκληρωτική παραχώρηση του για χρήση μπορεί να γίνει αποκλειστικά και μόνο μετά από ΟΜΟΦΩΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΔΣ. Το ΝΙΜΤΣ, ανήκει στο ΥΠΕΘΑ και στην αρμοδιότητα του ΓΕΣ, εξαιρείται των διατάξεων του Υπουργείου Υγείας.(Ν.Δ 2592, ΦΕΚ Α 254/18.9.53).
Μετά από παρέμβαση του ΥΠΕΘΑ, σε σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υγείας, προστέθηκε (σε αυτό) άρθρο για τον ΚΑΘΟΡΙΣΜΟ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ του Ν.Ι.Μ.Τ.Σ. Δηλαδή μια στο αλλαγή στο κυρίαρχο Διοικητικό Συμβούλιο (ΔΣ) του Ιδρύματος, τον ακρογωνιαίο λίθο στην δομή Διοίκησης του.
Συγκεκριμένα Σχέδιο Νόμου με τίτλο “Αναμόρφωση του θεσμού του Προσωπικού Ιατρου – Σύσταση Πανεπιστημιακών Κέντρων Υγείας και άλλες διατάξεις του Υπουργείου Υγείας» τέθηκε σε πρόσφατα σε διαβούλευση (σχετικός σύνδεσμος εδώ). Το ΣΝ αναρτήθηκε την 24 Σεπτεμβρίου 2024, 21:50 και ήταν ανοικτό για Σχόλια έως τις 8 Οκτωβρίου 2024, 21:50.
Στο παραπάνω Σχέδιο Νόμου περιλήφθηκαν, μετά την ανάρτησή του, διατάξεις που αφορούν στο Ν.Ι.Μ.Τ.Σ.. με την ένδειξη “…..Με την αξιολογούμενη ρύθμιση επανακαθορίζονται η σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου (ΔΣ) του Νοσηλευτικού Ιδρύματος Μετοχικού Ταμείου Στρατού (ΝΙΜΤΣ) και ο τρόπος καθορισμού της διοίκησής του.“
Το Μέλος της ΕΕΥΕΔ, Υποστράτηγος (ΥΙ) ε.α Γιώργος Γιαννακός, πρώην Διοικητής του ΝΙΜΤΣ, μας ενημέρωσε, μετά από έρευνα που πραγματοποίησε, ότι στο παραπάνω Σχέδιο Νόμου και συγκεριμένα το άρθρο 37 που αναφερόταν αρχικά σε Καταργούμενες διατάξεις του Μέρους Α, στην πορεία της διαβούλευσης και σε χρόνο που δεν μπορούμε να προσδιορίσουμε, άλλαξε και στην θέση εμφανίστηκε κείμενο που αφορά στον Καθορισμό Διοίκησης Ν.Ι.Μ.Τ.Σ. Η παραπάνω προσθήκη δεν έγινε αντιληπτή και έτσι δεν δόθηκε η ευκαιρία να σχολιασθεί εμπρόθεσμα από κανέναν (δεν υπάρχουν σχόλια). Παραθέτουμε το δύο κείμενα του άρθρου 37 του ΣΧΝ πριν την αλλαγή και μετά, στο τέλος του άρθρου μας.
Οι Αλλαγές (Ανάλυση Συνεπειών Ρύθμισης Υπουργείου Υγείας)
Με την παρ. 1 επανακαθορίζεται η σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ν.Ι.Μ.Τ.Σ.. Συγκεκριμένα, επιδιώκονται οι εξής αλλαγές: (Κείμενο Υπουργείου Υγείας).
- Η αφαίρεση του Β΄ Υπαρχηγού Γενικού Επιτελείου Στρατού (ΓΕΣ) και η αντικατάστασή του από έναν ανώτατο αξιωματικό του Στρατού Ξηράς από το ΓΕΣ,
- η αντικατάσταση του εν ενεργεία ανώτατου ή ανώτερου αξιωματικού του δικαστικού σώματος με έναν εν ενεργεία ανώτερο αξιωματικό του Κοινού Νομικού Σώματος των Ενόπλων Δυνάμεων κατ’ εφαρμογή της παρ. 1 του άρθρου 28 του ν. 4407/2016 (Α΄ 134) και
- η προσθήκη δύο (2) προσώπων που διαθέτουν αποδεδειγμένη εμπειρία στη διοίκηση ή την οικονομική διαχείριση οργανισμών ή επιχειρήσεων, συμπεριλαμβανομένων των Ενόπλων Δυνάμεων, που ορίζονται από τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας.
Με την παρ. 2 προστίθεται η δυνατότητα διορισμού, ως διοικητή του Ν.Ι.Μ.Τ.Σ., προσώπου το οποίο δεν φέρει τη στρατιωτική ιδιότητα (εν ενεργεία ή εν αποστρατεία) και διαθέτει αποδεδειγμένη εμπειρία στη διοίκηση ή οικονομική διαχείριση δημόσιων νοσοκομείων. Επιπλέον, προστίθεται πρόβλεψη για την αμοιβή του Διοικητή του Ιδρύματος, στην περίπτωση που δεν είναι στρατιωτικός εν ενεργεία ή εν αποστρατεία.
Με την παρ. 3 τίθεται τελική διάταξη για την αντικατάσταση όρων στο σύνολο της κείμενης νομοθεσίας σχετικά με το ΝΙΜΤΣ.
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ (Σελ 37 ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ)
Άρθρο 37: Η προτεινόμενη ρύθμιση καθίσταται απολύτως αναγκαία για την επικαιροποίηση της σύνθεσης του Διοικητικού Συμβουλίου του Νοσηλευτικού Ιδρύματος Μετοχικού Ταμείου Στρατού
(Ν.Ι.Μ.Τ.Σ.), λόγω παρέλευσης μεγάλου χρονικού διαστήματος από την έναρξη ισχύος του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου, το οποίο πλέονέχει καταστεί αναχρονιστικό. Απώτερος σκοπός είναι η συμμετοχή στη διοίκηση προσώπων, τα οποία εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν τη λειτουργία του Ν.Ι.Μ.Τ.Σ.. Επίσης, με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, δεν υπάρχει δυνατότητα αξιοποίησης, στη διοίκηση του Ν.Ι.Μ.Τ.Σ., προσώπων που έχουν αποδεδειγμένη εμπειρία στη διοίκηση ή οικονομική διαχείριση δημόσιων νοσοκομείων, τα οποία, όμως, δεν διαθέτουν τη στρατιωτική ιδιότητα. Η διατήρηση αυτού του περιορισμού καθιστά αδύνατη την αξιοποίηση προσώπων με τα κατάλληλα κατά τα λοιπά επαγγελματικά προσόντα, μόνο και μόνο επειδή δεν είναι φορείς της στρατιωτικής ιδιότητας.
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΑΠΟ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΕΕΥΕΔ.
- Δυνατότητα διορισμού, ως Διοικητή του Ν.Ι.Μ.Τ.Σ., προσώπου το οποίο δεν φέρει τη στρατιωτική ιδιότητα (εν ενεργεία ή εν αποστρατεία). Το Υγειονομικό των ΕΔ διαθέτει εξαιρετικά στελέχη ικανότατα τα αναλάβουν με επιτυχία το δύσκολο έργο της διοίκησης Νοσοκομείου. Ας μην ξεχνούν οι συντάκτες του ΣΝ ότι πάνω από 80 στελεχη του Υγειονομικού των ΕΔ διαπρέπουν ως Καθηγητές Πανεπιστημίου. Τίθεται το ερώτημα η Στρατιωτική ηγεσία και ευρύτερα η πολιτεία δεν είναι ευχαριστημένη από την απόδοση των Στρατιωτικών Νοσοκομείων υπό την Διοίκηση των Στρατιωτικών Ιατρών;
- Το Ν.Ι.Μ.Τ.Σ ιστορικά, από την πρώτη οργανωτική διαταγή, πριν ακόμη συσταθούν τα άλλα στρατιωτικά νοσοκομεία είχε τον τίτλο του: Υγειονομικού Σχηματισμού, διοικητικώς και οικονομικώς ανεξάρτητου. Είναι αποδεκτό ηθικά, ιστορικά ή νομικά να δοθεί η δυνατότητα διοίκησης σε μη Στρατιωτικό ενός Στρατιωτικού Υγειονομικού Σχηματισμού;
3. Δίνεται με το ΣΝ η δυνατότητα ανάληψης της Διοίκησης από Στρατιωτικό ή μη, με αποδεδειγμένη εμπειρία στη διοίκηση ή οικονομική διαχείριση δημόσιων νοσοκομείων. Ποια είναι τα κριτήρια της “αποδεδειγμένης εμπειρίας”; Χωρίς σαφή κριτήρια επιλογής το παραπάνω ΣΝ είναι ανεπαρκές με πιθανό κινδυνο στο μέλλον να ισχύσουν πολιτικά κριτήρια; Για την ΕΕΥΕΔ βασικό στοιχείο καταλληλότητας ενός προσώπου για την Διοίκηση ενός Νοσοκομείου είναι η κλιμακούμενη εμπειρία και θητεία σε αυτά. Ειδικά για το ΝΙΜΙΤΣ προβλέπεται από τον αναγκαστικό νόμο 1137/46. διετής προϋπηρεσία για τον Διοικητή και τριετής για τον Υποδιοικητή.
4. Οικονομική Διαχείριση Νοσοκομείου : Εδώ μπορεί να αναφερθεί ότι τον Ιούνιο του 2016 υπήρχαν στα αποθεματικά του ΝΙΜΤΣ 5,5 εκατομμύρια ευρώ με ένα χρέος που άγγιζε τα 30 εκατομμύρια ευρώ. Κλείνοντας την τετραετία το 2020 και με μεγάλο πλήθος έργων, παρεδόθησαν στην επόμενη Διοίκηση 46.5 εκατ. ευρώ και χρέος 8 εκατομμύρια ευρώ. Αυτό αποτελεί άθλο και δείχνει ότι η ανάληψη Διοίκησης από οικονομικό (στρατιωτικό ή μη) είναι άνευ αντικειμένου.
5. Μη Ιατρός Διοικητής : Προβάλετε συχνά σαν επιχείρημα η διεθνής πρακτική διορισμού “manager” στην Διοίκηση των Νοσοκομείων. Σαν απάντηση σας ενημερώνουμε ότι πρόσφατα έχει κυκλοφορήσει στην Αμερική μια πολύ μεγάλη, εμπεριστατωμένη έρευνα από εξέχοντες επιστήμονες η οποία συνέκρινε τις διοικήσεις των Αμερικάνικών νοσοκομείων και στην οποία τα δέκα πρώτα πετυχημένα νοσοκομεία της χώρας διοικούνταν από γιατρούς, με πρώτο και καλύτερο το Mayo Clinic, στην κατάταξη του US News and World Report, ενώ ακολουθεί στη δεύτερη θέση το Cleveland Clinic. Και στα δύο νοσοκομεία οι διευθύνοντες σύμβουλοι είναι γιατροί υψηλής εξειδίκευσης. Και τα δύο διοικούνται από ιατρούς από την ίδρυσή τους, για περίπου έναν αιώνα. Σε προηγούμενη μελέτη του 2011, στην οποία έγινε ανάλυση των βαθμολογιών ποιότητας των νοσοκομείων που διευθύνονταν από γιατρούς με αυτά που διευθύνονται από «διαχειριστές – manager» είναι περίπου 25% ψηλότερες. Ο ιστότοπος της Mayo Clinic αναφέρει πως το ιατρικό αυτό κέντρο καθοδηγείται από ιατρούς εγνωσμένης αξίας επειδή αυτό «βοηθά να διασφαλιστεί η συνεχής εστίαση στην πρωταρχική αξία και οι ανάγκες του ασθενούς προηγούνται».
«Why The Best Hospitals Are Managed by Doctors» από τους James K. Stoller, Amanda Goodall and Agnes Baker, December 27, 2016 (Τη μελέτη αυτή ο καθένας μπορεί να την αναζητήσει στο διαδίκτυο, παρέχεται δωρεάν).
Το Σχέδιο Νόμου έχει ήδη περάσει (7/11/2024) από την Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής και εντός τριών ημερών θα εισαχθεί στην Ολομέλεια. Προτρέπουμε τα Μέλη μας και Συναδέλφους βασισμένοι στην εμπειρία τους να σχολιάσουν τις προτενόμενες αλλαγές και να ενημερώσουν βουλευτές της Συμπολίτευσης, αν έχουν την δυνατότητα . Καλούμε τους βουλευτές αφού επιβεβαιώσουν και μελετήσουν τα παρατιθέμενα στοιχεία να πάρουν θέση αναλογιζόμενοι :
- γιατί εισήχθη ένα άρθρο για το ΝΙΜΤΣ σε ένα άσχετο νομοσχέδιο, χωρίς την οποιαδήποτε έκφραση γνώμης των κυρίως ενδιαφερομένων, στη φάση της διαβούλευσης.
- ποιος ο πραγματικός σκοπός της αλλαγής της σύνθεσης του ΔΣ.
- τι θα βελτιώσουν οι αλλαγές στο ΔΣ την λειτουργία του Ν.Ι.Μ.Τ.Σ.
- μήπως σκοπός είναι η «διολίσθηση του Ν.Ι.Μ.Τ.Σ προς το ΕΣΥ»
Άρθρο 37 (Τελικό κείμενο)
Σύνθεση διοικητικού συμβουλίου Νοσηλευτικού Ιδρύματος Μετοχικού Ταμείου Στρατού
(Ν.Ι.Μ.Τ.Σ.) – Καθορισμός διοίκησης Ν.Ι.Μ.Τ.Σ. – Αντικατάσταση παρ. Ι άρθρου 4 και
τροποποίηση παρ. Ι άρθρου 5 α.ν. 1137/1946
- Η παρ. Ι του άρθρου 4 του α.ν. 1137/1946 (Α’ 113), περί του διοικητικού συμβουλίου του
Νοσηλευτικού Ιδρύματος Μετοχικού Ταμείου Στρατού (Ν.Ι.Μ.Τ.Σ.), αντικαθίσταται ως εξής:
«Ι. Το Διοικητικό Συμβούλιο αποτελείται από:
α) τον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου του Μετοχικού Ταμείου Στρατού, ως Πρόεδρο,
β) έναν Ανώτατο Αξιωματικό του Στρατού Ξηράς του Γενικού Επιτελείου Στρατού,
γ) ένα μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Απόστρατων Αξιωματικών Στρατού,
δ) ένα μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Απόστρατων Αξιωματικών Αεροπορίας,
ε) έναν εν αποστρατεία αξιωματικό της Ελληνικής Αστυνομίας, υπό την προϋπόθεση ότι είναι
δικαιούχος υγειονομικής περίθαλψης στο Ν.Ι.Μ.Τ.Σ.,
στ) έναν εν ενεργεία ανώτατο ή ανώτερο αξιωματικό του υγειονομικού σώματος του Στρατού
Ξηράς,
ζ) έναν εν ενεργεία ανώτερο αξιωματικό του Κοινού Νομικού Σώματος των Ενόπλων
Δυνάμεων,
η) έναν εν ενεργεία ανώτατο ή ανώτερο αξιωματικό της Ελληνικής Αστυνομίας, υπό την
προϋπόθεση ότι είναι δικαιούχος υγειονομικής περίθαλψης στο Ν.Ι.Μ.Τ.Σ.,
θ) τον Διοικητή του Ν.Ι.Μ.Τ.Σ.,
ι) έναν εκπρόσωπο του ιατρικού προσωπικού του Ν.Ι.Μ.Τ.Σ.,
ια) έναν εκπρόσωπο του λοιπού, πλην ιατρικού, προσωπικού του Ν.Ι.Μ.Τ.Σ. και
ιβ) δύο (2) πρόσωπα που διαθέτουν αποδεδειγμένη εμπειρία στη διοίκηση ή την οικονομική
διαχείριση οργανισμών ή επιχειρήσεων, συμπεριλαμβανομένων των Ενόπλων Δυνάμεων, ως
μέλη με δικαίωμα ψήφου.
Τα μέλη των περ. β) και στ) ορίζονται από τον Αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Στρατού ενώ
της περ. ιβ) ορίζονται από τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας.
Το Διοικητικό Συμβούλιο συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας. Η θητεία
των μελών είναι διετής και μπορεί να ανανεώνεται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής
Άμυνας. Ο Πρόεδρος και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου ορίζονται με τους νόμιμους
αναπληρωτές τους.». - Στην παρ. Ι του άρθρου 5 του α.ν. 1137/1946, περί της διοίκησης του Νοσηλευτικού
Ιδρύματος Μετοχικού Ταμείου Στρατού (Ν.Ι.Μ.Τ.Σ.), επέρχονται οι ακόλουθες
τροποποιήσεις: α) το πρώτο εδάφιο αντικαθίσταται, β) το δεύτερο εδάφιο καταργείται, γ) το
υφιστάμενο τρίτο εδάφιο μεταφέρεται στη δημοτική, δ) προστίθεται νέο, τελευταίο, εδάφιο
και η παρ. Ι διαμορφώνεται ως εξής:
«Ι. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, που εκδίδεται ύστερα από γνώμη του
διοικητικού συμβουλίου, διορίζεται Διοικητής του Νοσηλευτικού Ιδρύματος Μετοχικού
Ταμείου Στρατού (Ν.Ι.Μ.Τ.Σ.) για θητεία έως τριών (3) ετών, ανώτατος αξιωματικός εν
ενεργεία ή εν αποστρατεία, ο οποίος δύναται να ανακληθεί στην ενέργεια, οποιουδήποτε
Όπλου ή Σώματος του Στρατού Ξηράς, ή πρόσωπο το οποίο διαθέτει αποδεδειγμένη
εμπειρία, τουλάχιστον τριών (3) ετών στη διοίκηση ή την οικονομική διαχείριση δημόσιων
νοσοκομείων. Ο Διοικητής επικουρείται σε επιστημονικά και διοικητικά ζητήματα από τον
Υποδιοικητή και σε οικονομικά ζητήματα από τον Επόπτη Οικονομικών Υπηρεσιών και
δύναται να μεταβιβάζει σε αυτούς την εξουσία προς υπογραφή πράξεων της αρμοδιότητάς
του με απόφασή του. Σε περίπτωση που ο Διοικητής του Ν.Ι.Μ.Τ.Σ. δεν είναι εν ενεργεία ή εν
αποστρατεία αξιωματικός, οι τακτικές μικτές μηνιαίες αποδοχές και αποζημιώσεις του
καθορίζονται σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 22 του ν. 4354/2015 (Α΄ 176).». - Όπου στην κείμενη νομοθεσία σχετικά με το Ν.Ι.Μ.Τ.Σ. αναφέρονται οι όροι «Γενικός
Διευθυντής» ή «Διευθυντής», αντικαθίστανται από τον όρο «Διοικητής», ενώ οι όροι
«Υποδιευθυντής» ή «Αναπληρωτής Διευθυντής» από τον όρο «Υποδιοικητής». - Από την έναρξη ισχύος του παρόντος καταργείται η υπό στοιχεία
Φ.959.1/156/665895/12.10.1990 κοινή απόφαση των Υπουργών Προεδρίας της Κυβέρνησης
και Εθνικής Άμυνας, περί της διεύρυνσης του Διοικητικού Συμβουλίου του Νοσηλευτικού
Ιδρύματος του Μετοχικού Ταμείου Στρατού (ΝΙΜΤΣ) (Β΄ 722).
Άρθρο 37 Καταργούμενες διατάξεις Μέρους Α’ (αρχικό κείμενο)
- Το άρθρο 5 του ν. 4238/2014 (Α΄38), περί προσωπικού ιατρού.
- Η περ. 7 του άρθρου 2 και τα άρθρα 6 και 19 του ν. 4486/2017 (Α΄115), περί οικογενειακού ιατρού και πρόσβασης στις υπηρεσίες υγείας, εγγραφής σε προσωπικό ιατρό και συστήματος παραπομπών, αντίστοιχα.
- Το άρθρο 38 του ν. 4931/2022 (Α’ 94), περί εισαγωγής συστήματος κινήτρων και αντικινήτρων για την εγγραφή του πληθυσμού σε προσωπικό ιατρό και την τήρηση της διαδικασίας του συστήματος παραπομπών.
- Η υπό στοιχεία Γ1α/Γ.Π.οικ.53427/21.9.2022 απόφαση του Υπουργού Υγείας (Β’ 4978), περί του ορισμού ιατρών λοιπών ειδικοτήτων ως προσωπικών ιατρών.
- Η υπό στοιχεία Γ1α/Γ.Π.οικ.35161/16.6.2022 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και Υγείας με τίτλο «Α) Καθορισμός και εξειδίκευση κινήτρων για την ενθάρρυνση εγγραφής των πολιτών σε Προσωπικό Ιατρό. Β) Καθορισμός και εξειδίκευση συνεπειών «αντικινήτρων» για τη μη εγγραφή των πολιτών σε Προσωπικό Ιατρό. Γ) Καθορισμός και εξειδίκευση κινήτρων για την τήρηση της διαδικασίας του συστήματος παραπομπών. Δ) Καθορισμός και εξειδίκευση συνεπειών «αντικινήτρων» για τη μη τήρηση της διαδικασίας του συστήματος παραπομπών» (Β’ 3020).
ΠΗΓΕΣ
Σχέδιο Νόμου (δείτε σελ.25) : εδώ
Άρθρο 37 κατά την κατάθεση του Σ/Ν : εδώ
Ανάλυση Συνεπειών Ρύθμισης (δείτε σελ.84) : εδώ
Επιστολή Υπτγου (ΥΙ) ε.α Γεώργιου Γιαννακού πρώην Διοικητή Ν.Ι.ΜΤΣ
Άρθρο σε μορφή PDF : εδώ
Μάρτιος 2020 η ιστορία επαναλαμβάνεται. Το ΥΠΕΘΑ παρεμβαίνει σε Σχέδιο Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ) του Υπουργείου Υγείας και προσθέτει στο μέρος «Δ» το 45ο Άρθρο που αφορά στη διάθεση εγκαταστάσεων, θαλάμων, κλινών νοσηλείας και κλινών αυξημένης φροντίδας του Νοσηλευτικού Ιδρύματος Μετοχικού Ταμείου Στρατού «Ν.Ι.Μ.Τ.Σ.»
Ταυτόχρονα μεθοδεύεται η απομάκρυνση του λοιμωξιολόγου Γενικού Διευθυντή, στον πρώτο χρόνο της 2ης θητείας του, από τον ΥΦΕΘΑ και πρώην αρχηγό του ΓΕΣ, παρουσία ενός αποσβολωμένου ΥΕΘΑ και μόνο αντιδρώντα τον τότε Αρχηγό ΓΕΕΘΑ..
Πριν ακόμη επιστρέψει στο ΝΙΜΙΤΣ ο Γενικός Διευθυντής, πριν ακόμη το Ανώτατο Στρατιωτικό Συμβούλιο επικυρώσει την απομάκρυνση του Γενικού Διευθυντή, πριν ακόμη συνέλθει το κυρίαρχο όργανο Διοίκησης (το Διοικητικό Συμβούλιο του ΝΙΜΤΣ) είχε πάει να αναλάβει καθήκοντα Στρατηγός του Οικονομικού.
Με απλά λόγια εν μέσω πανδημίας COVID αντικαθιστούν τον Λοιμωξιολόγο Διευθυντή με Οικονομικό. Τα συμπεράσματα δικά σας.
Αυτό φυσικά δεν πέρασε, μετά από μια θυελλώδη συνεδρίαση του ΔΣ τοποθετήθηκε ιατρός. Το ίδιο όμως βράδυ πέρασε η ΠΝΠ που αντικαθιστά τον δντη-ιατρό και τον υποδντη με αξιωματικό οποιουδήποτε όπλου ή σώματος, όπως προαναφέρθηκε…και ο απεσταλμένος για να αναλάβει το νοσοκομείο οικονομικός αξιωματικός ορίζεται ως “ΔΝΤΗΣ ΕΡΓΩΝ”, θέση εφεύρεση αφού ούτε αυτή προβλέπεται στον ΠΟΥ του 417 ΝΙΜΤΣ…
Παρατηρήσεις:
– Σύμφωνα με τον νόμο 2292/1995 άρθρο 25 (Οργάνωση και Λειτουργία Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, διοίκηση και Έλεγχος των Ε.Δ. και άλλες διατάξεις), ο κ.Υπουργός Εθνικής Άμυνας ασκεί εποπτεία στο ΝΙΜΤΣ δια του ΓΕΣ και όχι Διοίκηση.
– Ομοίως και με τον Αναγκαστικό νόμο 1137/1946, Κύρωση και Κωδικοποίηση των διατάξεων που αφορούν το Νοσηλευτικό Ίδρυμα ΜΤΣ) άρθρο 1, παραγρ.2, καθορίζεται ότι το Νοσοκομείο αποτελεί ΝΠΔΔ, το οποίο τελεί υπό την εποπτεία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και διοικείται από το Διοικητικό Συμβούλιο.
– Είναι δυνατόν το Υπουργείο Υγείας , χωρίς να έχει σχέση εποπτείας με το ΝΙΜΤΣ, να νομοθετεί για το ΝΙΜΤΣ χωρίς να υπάρχει απόφαση του ΔΣ του Νοσοκομείου ως ΝΠΔΔ, υποκαθιστώντας τις αρμοδιότητες του ΥΠΕΘΑ;
– Να καταργεί στη συνέχεια την ΚΥΑ Υπουργείων, Προεδρίας της Δημοκρατίας και Εθνικής Άμυνας (Φ.959.1/156/665895/12-10-1990, ΦΕΚ Β’ 722), η οποία έχει παρθεί με την υπ’αριθμ. 649/27-07-1990 απόφαση του ΔΣ/ΝΙΜΤΣ, για την καλύτερη λειτουργία του ΔΣ.
– Είναι δεδομένο ότι οι τροποποιήσεις που περιλαμβάνονται στο άρθρο 37 του νομοσχεδίου και συγκεκριμένα στα άρθρα 4 (σύνθεση ΔΣ) και 5 (διοίκηση ΝΙΜΤΣ) του αναγκαστικού νόμου 1137/1946, που επηρεάζουν τη λειτουργία του Διοικητικού Συμβουλίου, θα έπρεπε να έχουν τεθεί σε γνώση του, να έχουν εξετασθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Νοσοκομείου και σε περίπτωση έγκρισης από το ΔΣ/ΝΙΜΤΣ να έχουν αποσταλεί δια μέσω του ΓΕΣ στο ΥΠΕΘΑ, για νομοθετική παρέμβαση.
– Ομοίως και η κατάργηση από την έναρξη ισχύος του άρθρου 37 της ΚΥΑ των Υπουργείων Προεδρίας και Εθνικής Άμυνας (Φ.959.1/156/665895/12-10-1990) περί της διεύρυνσης του ΔΣ του Νοσοκομείου, θα έπρεπε να έχει τεθεί στο ΔΣ/ΝΙΜΤΣ και να έχει παρθεί σχετική απόφαση!!
Είναι αδιανόητο να αποφασίζουν άλλοι για εμάς, χωρίς εμάς!
Είναι γνωστό ότι μεταξύ των πόρων του Ιδρύματος είναι και η υποχρεωτική μηνιαία εισφορά των Μετόχων και Μερισματούχων του ΜΤΣ.
Η εισφορά αυτή υπολογίζεται σε ποσοστό επί των συνολικών μηνιαίων αποδοχών του μισθού τους, για τα ε.ε. στελέχη και επί των συντάξεων των αποστράτων και ορφανικών οικογενειών.
Είναι επίσης γνωστό ότι και οι Στρατιωτικοί υπόκεινται στην μηνιαία κράτηση ύψους 6% υπέρ Υγειονομικής περίθαλψης (άρθρο 1 ν. 4334/2015-ΦΕΚ 80 Α’ ).
Η Ένωση Αποστράτων Αξκων Στρατού, μόλις έμαθε για την ύπαρξη του συγκεκριμένου άρθρου στο Σχέδιο Νόμου, ζήτησε να παραστεί στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων κατά την συζήτηση στη Βουλή, αφού με μεθόδευση δεν πέρασε το άρθρο 37 από δημόσια διαβούλευση, πλην όμως δεν κατέστη αυτό δυνατόν!
Η αδιαφάνεια γεννά την υποψία!!!
Η φωνή των αποστράτων αποκλείστηκε για μια ακόμα φορά!
Ένας σημαντικός κοινωνικός εταίρος, σε ότι αφορά το Νοσηλευτικό Ίδρυμα ΜΤΣ , αγνοήθηκε επιδεικτικά.
Σε ότι αφορά την κατάργηση των όρων «Δντης» και «Γενικός Δντης» και την αντικατάστασή τους από τον όρο «Διοικητής στην ισχύουσα νομοθεσία του Νοσηλευτικού Ιδρύματος, εάν είναι πολίτης ΔΕΝ είναι δυνατόν να διαθέτει αποδεδειγμένη εμπειρία, τουλάχιστον τριών (3) ετών στη διοίκηση ή στην οικονομική διαχείριση Δημόσιων Νοσοκομείων.
Πρέπει να γίνει ξεκάθαρο ότι τα καθήκοντα που εκτελεί ο Γενικός Δντης περιγράφονται αναλυτικά στο άρθρο 7 του Βασιλικού Διατάγματος 1947 (Γενικός Κανονισμός Λειτουργία ΝΙΜΤΣ) και τα περισσότερα είναι Ιατρικής φύσεως. Αυτή ήταν και εξακολουθεί να είναι η δέσμευση, για την οποία όλοι οι διατελέσαντες Γενικοί Δντες ήταν και είναι μέχρι σήμερα Ανώτατοι Αξκοι ε.α. απόφοιτοι Ιατρικής!
Τα γεγονότα έχουν σκηνοθετηθεί, από τους αρμόδιους και υπεύθυνους και οδηγούνται βήμα-βήμα, έτσι ώστε σε λίγες ημέρες το ΝΙΜΤΣ να έχει ΠΟΛΙΤΗ Διοικητή, για πρώτη φορά στα 78 χρόνια λειτουργίας του!!!
Ποιοι είναι άραγε οι λόγοι που επιβάλλουν, εν αγνοία του Διοικητικού Συμβουλίου του Νοσοκομείου, το μεθοδευμένο πέρασμα της Διοίκησής του, από του Στρατιωτικούς Ιατρούς σε Πολιτικό Πρόσωπο;
Επίσης είναι σημαντικό να τονιστεί ότι η αποζημίωση που προβλέπεται από το άρθρο 37, όταν ο «Διοικητής» του ΝΙΜΤΣ είναι ε.ε. ή ε.α αξκος, αλλά πολίτης, είναι σύμφωνα με την παρ.3 του άρθρου 22 του ν.4354/2015 (αντιμισθία περιφερειαρχών, προέδρων περιφερειακών Συμβουλίων Ο.Τ.Α. κλπ) και φυσικά είναι αρκετά μεγαλύτερη από την αποζημίωση που θα δίνονταν εάν ο Γεν. Δντης και Διοικητής ήταν Αξκος ε.ε. ή ε.α. και φυσικά θα επιβαρύνει τον ήδη προβληματικό Προϋπολογισμό του Νοσηλευτικού Ιδρύματος.
Είναι προφανές ότι οι αλλαγές έχουν ως μεσοπρόθεσμο στόχο , την απομάκρυνση του Νοσοκομείου από το ΜΤΣ, με την υποβάθμιση της Στρατιωτικής παρουσίας στο ΝΙΜΤΣ και την πλήρη ένταξή του στο ΕΣΥ!
Υπτγος ε.α Ιωάννης Δεβούρος
Πρόεδρος Ε.Α.Α.Σ
Μέλος ΔΣ/ΜΤΣ-ΝΙΜΤΣ